14. februára 2019

Petra Vlhová majsterka sveta v obrovskom slalome - Åre 2019

MS v alpskom lyžovaní 2019 - Åre, Švédsko / slovenská lyžiarka Petra Vlhová je čerstvá majsterka sveta v obrovskom slalome zo švédskeho Åre 2019. Po vynikajúcom výkone v oboch kolách obrovského slalomu porazila najväčšie konkurentky V. Rebensburgovú, M. Shiffrinovú a Tessu Worley.

Petra Vlhová, Viktória Rebensburgová, Mikaela Shiffrinová Åre 2019
Obrovský slalom Petra Vlhová - video
/ Viktoria Rebensburg / Mikaela Shiffrin

Poradie obrovský slalom ženy 1. Petra Vlhová (Slovensko) 2. Viktoria Rebensburg (Nem. +0,14 s), 3. Mikaela Shiffrin (USA. +0,38 s), 4. Ragnhild Mowinckel (Nor. +0,50 s), 5. Federica Brignone (Tal. +0,87 s), 6. Tessa Worley (Fra. +1,09 s), 7. Sara Hector (Švéd. +1,94 s), 8. Clara Direz (Fra. +2,21 s), 9. Coralie Frasse-Sombet (Fra. +2,27 s), 10. Andrea Ellenberger (Švaj. +2,42 s).

Druhý súťažný víkend na švédskych Majstrovstvách sveta v alpskom lyžovaní 2019 v Åre priniesol počasie, ktoré bolo úplným opakom toho prvotýždňového, keď prevládala slnečná obloha a teploty pod bodom mrazu. Ale ani dážď, vietor a teploty výrazne nad nulou neznemožnili ženský obrovský slalom. Mikaela Shiffrinová bola v očakávaní, ale v prvom kole dosiahla iba štvrtý čas, za súperkami Viktória Rebensburgová, Petra Vlhová a Ragnhild Mowinkelová. Podľa Shiffrinovej to bol zvláštny deň, vietor sa stále menil, ale lyžovanie je vonkajší šport a bolo potrebné zohľadniť tieto faktory a urobiť maximum v druhom kole, aby vylepšila výsledok.

Počas dňa vietor stále silnel a ovplyvnil tak pretekárov, ako aj organizátorov, ktorí makali na udržaní dobrých podmienok a bezpečného podkladu zjazdovky počas pretekov. Počiatočná pozícia štartovej búdky bola presunutá nadol do nižšieho miesta štartu, odkiaľ začínali obe jazdy pre nepríjemný vietor v horných častiach lyžiarskeho strediska.

Shiffrinová svoju jazdu v druhom kole výrazne nezlepšila, po prekročení cieľovej čiary sa dostala do vedenia o 0,49 sekundy. Mowinckelová svoj tesný náskok 7 stotín premenila v cieli na stratu 12 stotín za Shiffrinovou a skončila štvrtá. Shiffrinovej zabezpečila bronzovú medailu. Po prekvapivom zlate zo super-G prišla ďalšia - zaslúžená bronzová medaila z MS.

Petra Vlhová Åre 2019
Obrovský slalom Petra Vlhová

Vlhová, ktorá bola druhá po prvom kole obráku, porazila Shiffrinovú v cieli o 0,38 sekundy a čakala či bude rýchlejšia ako Viktória Rebensburg, pripravujúca sa na štart druhého kola. Strieborná medailistka z Vaile 2015 si udržala svoje náskok po väčšinu druhého kola, ale v závere stratila a skončila o 0,14 sekundy za Vlhovou, za čo nakoniec získala skvelé striebro. Prvá zlatá medaila z majstrovstiev sveta v lyžovaní tak putuje na Slovensko.

Ukážka celému svetu, ako malý tím z malej krajiny môže dosiahnuť ten najväčší výsledok. "Som taká hrdá, že som zo Slovenska, pretože nie sme veľká krajina a teraz som majsterkou sveta, je to úžasný pocit. Celý tím urobil skvelú prácu a nakoniec som ukázala všetkým, kto je Petra zo Slovenska", povedala Vlhová.

Druhé kolo prinieslo množstvo chýb, takmer nebolo pretekárky, ktorá by zajazdila čisto. To platilo aj o Petre Vlhovej, ktorá mala plno práce, aby lyže udržala na rozbitom povrchu. Chvíľu dokonca vyzeralo, že druhé kolo nedokončí, keď zavliekla ruku za tyč bránky a nasledovalo prudké trhnutie telom. Situáciu však ľahko korigovala a záver mala s náskokom na Shiffrinovú tridsaťosem stotín sekundy.

„Vrchnú časť trate som zajazdila veľmi dobre. V spodnej časti som urobila malé chyby. Bola som najprv nahnevaná, že aj napriek obrovským chybám som získala len 19 stotín sekundy na druhú najrýchlejšiu. Možno som mala trochu výhodu v tom, že mi to môj tréner postavil tak, ako to mám rada. Riskovala som a snažila som sa podať čo najlepší výkon,“ vravela po prvom kole Rebensburgová.

"Je to úžasný príbeh, pretože som v roku 2007 pretekala na mojich prvých majstrovstvách sveta, tiež som mala dobrý deň, takže je v pohode, že tu môžem opäť vyhrať medailu. Pre mňa je to naozaj zvláštne miesto, mám toľko pekných spomienok" povedala Rebensburgová.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára